Hvad spiser jeg?

Nu har jeg efterhånden lovet et par gange at lave et indlæg med hvad jeg spiser. I forvejen er der en del indlæg omkring mad – mest af alt fordi det virkelig ER vigtigt at spise ordentligt, når din krop i forvejen har det hårdt og ikke fungere optimalt. Grunden er, at når du har en krop der kæmper som min, så gør det ikke underværker at æde frysepizza hver dag. Din krop skal nu kæmpe endnu mere for at få dig rask, fordi du ikke giver den næring og vitaminer nok til at leve optimalt. Desuden er det meget mere hårdt for din fordøjelse at skulle fordøje en frysepizza end en omgang kyllingesalat. Så gør dig selv den tjeneste at spise varieret og forholdsvist sundt. Jeg holder mig primært stadig fra mælkeprodukter fra en ko, hvedemel, gær, SUKKER osv. Som jeg har skrevet i de andre indlæg.

Når det er sagt, så er jeg jo på ingen måde hellig, og jeg elsker virkelig pizza, macdonalds, sovs, Chips og chokolade – så jeg giver også mig selv lov til disse ting. Vi prøver at holde det til 1-2 dage i ugen, hvor jeg må synde. Det vil ikke sige Chips 2 gange i ugen. Men måske nærmere, sovs 2 gange i ugen. Der er jo mange ting jeg ikke må spise, så at give mig selv 2 dage i ugen hvor det er okay at jeg lige kommer til at spise lidt almindeligt rugbrød eller lignende, det gør det for mig, meget nemmere at holde.

Nå, nok om det. Nu til hvad jeg spiser. Jeg lister simpelthen bare de retter og ting jeg spiser op på de forskellige tidspunkter i døgnet der nu er. Og gerne spis mindre og flere gange, det giver din krop mulighed for at kunne fordøje maden ordentligt. Og du fylder ikke din mave, så alt energien fra din krop skal bruges på fordøjelsen og du i 2 timer føler dig som en standet hval.

Morgenmad: 

– Overnightoat’s m. frugt

– Chiagrød m. havregryn (overnight)

– Bananpandekager m. frugt (opskrift på bloggen)

– Frugt

– Smoothiebowl m. topping

– Knækbrød m. kylling og grønt (hjemmelavet knækbrød)

– Æg/æggekage osv.

– Havregrød m. topping

– Smoothies (laver min lige for tiden med: 1 kiwi, 1 banan, frossen ananas, havregryn, havremælk, chiafrø, c-vitamin pulver, evt frysetørret blåbær pulver)

Middagsmad: 

– Rugbrød m. kyllingepålæg og grønt (hjemmebagt rugbrød)

– Grøntsager: gulerødder, agurk, peberfrugt, æg, tomater, avocado

– Sandwich m. kylling og grønts (hjemmebagt speltbrød)

– Stenalderbrød m. pålæg og grønt

– Smoothie

Aftensmad: (spiser meget forskelligt, så nævner det vi får mest) 

– Kylling i karry m. ris og grønt (ristaffel)

– Taco m. kylling og grønt

– Kødsovs m. hakket kylling og squash pasta

– Kyllingekødboller m. karrysovs eller tomatsovs og ris eller squash pasta

– Burger m. kylling (spelt burgerboller – opskrift på bloggen)

– Speltpizza m. topping (opskrift på bloggen)

– Rugbrød m. fiskefilet, torskerogn, æg, makrel (hjemmebagt rugbrød)

– Chili sin carne (uden kød – opskrift på bloggen)

– Kyllingesalat (forskellige slags, Cæsar, med kikærter, tunsalat, rejesalat osv)

– Hjemmelavet supper (grøntsagssuppe, tomatsuppe, kartoffelporre suppe, linsesuppe osv)

– Æggekage/wrap m. fyld

– Tapas tallerken (alt godt fra køleskabet, grønt osv)

– Kylling og pommes

– Rodfrugter i fad m. kylling

– Kyllingefrikadeller m. grønt

– Falafler m. grønt og majspandekager eller lignende.

Ja, her kunne jeg blive ved. Det vigtigste er dog at lave tingene fra bunden selv, så kan du undgå mælk, hvedemel, sukker osv. Oftest bruger jeg kokosmælk, havremælk, soyamælk, BRUNERIS osv.

Mellemmåltider/snacks: 

– Frugt

– Smoothie

– Romkugler m. dadler (opskrift på bloggen)

– Banan eller havrepandekager (opskrift på bloggen)

– Popcorn

– Saltchips (hvis man vil have lidt klamt, det giver ekstra salt til din krop)

– Grøntssager

– Nødder & tørret frugt

– Sunde, sukkerfri, hvedemelsfri kager

– Rawkager

Drikkelse: 

– Te (masser af te, urtete osv. uden koffein)

– 3 liter vand om dagen (te tælles med)

Det er primært det jeg drikker, med et enkelt glas hvidvin ind i mellem. Jeg drikker sjældent mere, men mest af alt fordi det er hårdt ved min krop og kan sænke blodtrykket yderligere.

Herudover skal det jo siges, jeg synder også. Men så længe jeg har de her ting at vende tilbage til, så er det altså virkelig nemt!

Så lav evt sådan en plan til dig selv, så du altid har noget at vende tilbage til.

God kamp 💪🏼

De indre tanker…..

Opdatering: POTS-træningsprogram…

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *