De første 5 dage uden hvedemel, mælkeprodukter og sukker….

IMG_7269

Så er de første 5 dage siden mit besøg hos min behandler gået. Dvs. De første 5 dage uden hvedemel, mælkeprodukter (muh-ko-mælkeprodulter), sukker og resten af de småting jeg heller ikke måtte spise. (Se tidligere opslag)!

Onsdag, var jeg sent hjemme efter behandling og vi havde rester fra dagen før der skulle spises, sjovt nok, uden nogle af tingene. Vi skulle nemlig have thaisuppe med grøntsager og brune ris. Så der var det jo nemt nok.

Torsdag skulle vi ud til et par venner og spise, så der måtte jeg jo (efter mine egne krav) på sin vis godt bare spise hvad jeg ville. Det var først til aftenmasmad, så morgenmad og middagsmad holdte jeg bare som planlagt efter hvad jeg nu må spise.

Fredag bestod aftensmad af speltpizza med kylling, grøntsager, tomatsovs osv. Her fik jeg dog en lille smule mozzarella på, men det er nu også okay. (Morgenmad, middagsmad og snacks skriver jeg lige samlet til sidst, da det egentligt er meget det samme)!

IMG_7168

Lørdag havde jeg en veninde på besøg, så der bagte jeg en mælkefri, hvedemelsfri og sukkerfri kage med gulerødder, squash, mandler og brugte istedet honning og kokossukker som sødemeddel og boghvede og rismel – kagen var okay, dog fik den alt for længe i ovnen (lorte opskrift). Til aftensmad fik vi kyllingesalat, som bare altid er virkelig lækkert og mega nemt!

IMG_7187

Søndag bestod aftensmad lidt af rester, vi havde lidt rester tilbage fra pizza fredag, en masse grønt, kyllingerester fra lørdag og æg. Så der var det bare en nem og lækker tapas tallerken der blev lavet. Der holdte jeg mig også hele dagen inden for muren.

IMG_7214

I dag, mandag har vi fået falafler med salat, humus (hummus), aioli og fladbrød. Det var rigtig lækkert, dog savnede jeg en dressing til de lidt tørre falafler (må have fundet et godt alternativ til dressing), og fladbrøddende var altså ikke lige min kop te, så der lader jeg dem bare være til en anden gang uden og køber evt pita til min kæreste.

IMG_7269

Siden onsdag har jeg bagt mig noget knækbrød og et ret lækkert rugbrød – mel har jeg bare brugt rugmel, spelt, boghvede, rismel osv. I stedet for hvedemel. Og bagepulver i stedet for gær. Jeg har lavet humus (hummus) til smørepålæg eller dyppelse til grønt. Så er dagene lidt nemmere, jeg kan ikke undvære brød. Så bagedage må medregnes.

IMG_7270

Min morgenmad består stort set hverdag, og har gjort det de sidste 2 uger, af smoothies. (Det er nemt og om morgenen kan jeg være mere svimmel og dårlig, så nemt er godt) Mange forskellige slags. Hertil kan jeg få lidt gulerødder eller et stykke knækbrød med kylling eller smør. Så det er nemt og lige til at gå til.

IMG_7069 IMG_7177 IMG_7201

Til middagsmad får jeg æg, grøntsager og kyllingepålæg på et stykke rugbrød. Selvfølgelig hjemmebagt, så jeg undgår gær, mælk, sukker og hvede.

Snacks i løbet af dagen og som en evt dessert til efter aftensmaden, kan bestå af lidt af hvert. Om dagen er det oftest en frisk presset juice (slowjuicer), grøntsager, knækbrød eller frugt. Om aftenen får jeg lige pt næsten altid en smoothie med primært frugt og bær, eller frugtskål, æbler med kanel eller lignende. Jeg har bestilt lidt sukkerfri chokolade og jeg må gerne få popcorn og saltchips. Så jeg tænker det nok skal gå. De første dage er altid værst.

IMG_2953 IMG_7027

Så det var lige lidt madbilleder herfra og måske inspiration? Om ikke andet er det altså gået fint med få undtagelser. I dag har jeg modtaget en ny bog som jeg allerede ELSKER! Den handler primært og frugt, grønt og krydderurter. Men mest af alt på den måde med hvad der er godt til diverse sygdomme. Fx hvis man hr migræne, hovedpine, er svimmel eller blot lider af søvnløshed – hvilke frugter og grønt der så er godt at spise for at forbedre det eller måske blive rask? Jeg synes det er spændende at man kan slå op på fx citroner og så læse hvilke sygdomme citroner gavner osv. Her er bogen:

IMG_7224

Dejlig 1. Maj til jer alle ❤️🙋🏼

P.s. og Nååårh jo, vigtigst af alt, jeg har haft det godt de her dage. Ikke så træt og i meget bedre humør. Så glæder mig til at se fremad og næste behandling.

Jeg har afprøvet en ny alternativ behandler….

Når man er syg…..

2 thoughts on “De første 5 dage uden hvedemel, mælkeprodukter og sukker….

    1. thw90 Post author

      Hej Christina,

      Tusinde tak 🙂

      Jeg har ikke hvedeallergi faktisk, men jeg tåler det ikke ret godt, må derimod gerne spise spelt 🙂 ellers tusinde tak.

      Mvh Tania 🙂

      Reply

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *